Όπως γνωρίζετε, η υπερκατανάλωση χαρακτηρίζει τη ζωή πολλών ανθρώπων οι οποίοι σπαταλούν τους μη ανανεώσιμους πόρους, ρυπαίνουν το περιβάλλον, προκαλούν περιβαλλοντική υποβάθμιση, διευρύνουν το χάσμα ανάμεσα στους φτωχούς και τους πλούσιους.
Περίπου 15% των ανθρώπων των ανεπτυγμένων χωρών υποφέρει από υπερσιτισμό.
Την ίδια ώρα ο μισός πληθυσμός της Γης ζει με λιγότερα από δυο δολάρια την ημέρα. Από αυτούς τους πολύ φτωχούς ανθρώπους, εκατομμύρια πεθαίνουν από υποσιτισμό και ασθένειες. Οι μισοί από αυτούς είναι παιδιά ηλικίας μικρότερης των 5 ετών.
Περιορισμός της σπατάλης δε σημαίνει τσιγκουνιά. Δεν υποδηλώνει πτώση του βιοτικού επιπέδου. Αειφόρος κατανάλωση είναι η υπεύθυνη χρήση αγαθών και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις ανθρώπινες ανάγκες, σεβόμενη παράλληλα το περιβάλλον και την κοινωνία.
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση μαθητών, μαθητριών, ομάδων νέων, αλλά και ενηλίκων, σε σχέση με τη σπατάλη των υλικών, τα προβλήματα που συνδέονται με την κακή διαχείριση των πόρων, τα διαφορετικά μοντέλα κατανάλωσης και απόρριψης υλικών στις διάφορες περιοχές του κόσμου. Επιδιώκεται όχι απλά η απόκτηση γνώσεων, αλλά η αλλαγή συμπεριφοράς μέσα από απλές καθημερινές πρακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον. Επιπλέον, μέσα από την υλοποίηση της περιβαλλοντικής δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναπτύξουν ομαδικότητα, συνεργασία, θετική στάση απέναντι στα προβλήματα της καθημερινής ζωής. Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να ευαισθητοποιήσουν την οικογένειά τους και την τοπική κοινωνία σε σχέση με τον περιορισμό της σπατάλης των υλικών.
Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται σχετικά με τη διαχείριση των πόρων, την υπερκατανάλωση, τα διαφορετικά μοντέλα χρησιμοποίησης και απόρριψης των υλικών και τα σχετιζόμενα περιβαλλοντικά προβλήματα.
Στη συνέχεια μαθητές/τριες των ελληνικών σχολείων ερευνούν τον τρόπο διαβίωσης μαθητών/τριών σε περιοχές φτωχών και σε περιοχές αναπτυσσόμενων χωρών. Εκτιμούν τα αγαθά που απολαμβάνουν στη χώρα μας ταυτόχρονα όμως κατανοούν ότι δεν πρέπει να σπαταλούν αλόγιστα τα υλικά της Γης. Συζητούν τις συνθήκες διαβίωσης σε ένα αξιοπρεπές περιβάλλον, με σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες, στους φυσικούς πόρους και στο περιβάλλον. Αναζητούν τρόπους ενίσχυσης μαθητών που διαβιούν σε συνθήκες που δεν τους επιτρέπουν ανάλογη απόλαυση αγαθών.