Όπως γνωρίζετε, η υπερκατανάλωση χαρακτηρίζει τη ζωή πολλών ανθρώπων οι οποίοι σπαταλούν τους μη ανανεώσιμους πόρους, ρυπαίνουν το περιβάλλον, προκαλούν περιβαλλοντική υποβάθμιση, διευρύνουν το χάσμα ανάμεσα στους φτωχούς και τους πλούσιους.
Περίπου 15% των ανθρώπων των ανεπτυγμένων χωρών υποφέρει από υπερσιτισμό.
Την ίδια ώρα ο μισός πληθυσμός της Γης ζει με λιγότερα από δυο δολάρια την ημέρα. Από αυτούς τους πολύ φτωχούς ανθρώπους, εκατομμύρια πεθαίνουν από υποσιτισμό και ασθένειες. Οι μισοί από αυτούς είναι παιδιά ηλικίας μικρότερης των 5 ετών.
Περιορισμός της σπατάλης δε σημαίνει τσιγκουνιά. Δεν υποδηλώνει πτώση του βιοτικού επιπέδου. Αειφόρος κατανάλωση είναι η υπεύθυνη χρήση αγαθών και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις ανθρώπινες ανάγκες, σεβόμενη παράλληλα το περιβάλλον και την κοινωνία.
Σκοπός της δράσης είναι η ευαισθητοποίηση μαθητών, μαθητριών, ομάδων νέων, αλλά και ενηλίκων, σε σχέση με τη σπατάλη των υλικών, τα προβλήματα που συνδέονται με την κακή διαχείριση των πόρων, τα διαφορετικά μοντέλα κατανάλωσης και απόρριψης υλικών στις διάφορες περιοχές του κόσμου. Επιδιώκεται όχι απλά η απόκτηση γνώσεων, αλλά η αλλαγή συμπεριφοράς μέσα από απλές καθημερινές πρακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον. Επιπλέον, μέσα από την υλοποίηση της περιβαλλοντικής δράσης, οι μαθητές και οι μαθήτριες θα αναπτύξουν ομαδικότητα, συνεργασία, θετική στάση απέναντι στα προβλήματα της καθημερινής ζωής. Παράλληλα θα έχουν την ευκαιρία να ευαισθητοποιήσουν την οικογένειά τους και την τοπική κοινωνία σε σχέση με τον περιορισμό της σπατάλης των υλικών.
Οι μαθητές/τριες ενημερώνονται σχετικά με τη διαχείριση των πόρων, την υπερκατανάλωση, τα διαφορετικά μοντέλα χρησιμοποίησης και απόρριψης των υλικών και τα σχετιζόμενα περιβαλλοντικά προβλήματα.
Στη συνέχεια μαθητές/τριες των ελληνικών σχολείων ερευνούν τον τρόπο διαβίωσης μαθητών/τριών σε περιοχές φτωχών και σε περιοχές αναπτυσσόμενων χωρών. Εκτιμούν τα αγαθά που απολαμβάνουν στη χώρα μας ταυτόχρονα όμως κατανοούν ότι δεν πρέπει να σπαταλούν αλόγιστα τα υλικά της Γης. Συζητούν τις συνθήκες διαβίωσης σε ένα αξιοπρεπές περιβάλλον, με σεβασμό στις ανθρώπινες αξίες, στους φυσικούς πόρους και στο περιβάλλον. Αναζητούν τρόπους ενίσχυσης μαθητών που διαβιούν σε συνθήκες που δεν τους επιτρέπουν ανάλογη απόλαυση αγαθών.
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 27 Σεπτέμβριος 2011 23:46
Μάθημα στο εργαστήριο ενέργειας! ? Παίξε και ενημερώσου για την ενέργεια!
Επισκέψου το εργαστήριο ενέργειας του Δρ. Κ για να μάθεις πολλά και σημαντικά πράγματα για την ενέργεια και τις πηγές της. Όλα αυτά, βέβαια, μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και διασκεδαστικά παιχνίδια!
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή, κάντε κλικ πάνω στην εικόνα)
Παίξε και ενημερώσου για την ενέργεια!
Ο επίσημος διαδικτυακός τόπος της Ευρωπαικής Ένωσης για την ενέργεια μόνο για παιδιά!
(Για να μεταβείτε στην εφαρμογή, κάντε κλικ πάνω στην εικόνα)
Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 27 Σεπτέμβριος 2011 23:13
Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός «Διάστημα και Αεροναυτική» για μαθητές Δημοτικού.
Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 9 έως 11 ετών (έτη γέννησης 2000 έως και 2002) και θα τρέξει το χρονικό διάστημα από 1η Σεπτεμβρίου έως 15 Νοεμβρίου 2011.
Ο νικητής/ η νικήτρια του διαγωνισμού στην Ελλάδα θα δώσει το όνομά του/της στο δορυφόρο της χώρας μας.
Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο:
Τα μικρά παιδιά είναι από τη φύση τους γεμάτα περιέργεια και δεν έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου, για αυτό και είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στα ατυχήματα. Μεγαλώνοντας, αναπτύσσουν μεν την αίσθηση του κινδύνου, επηρεάζονται όμως και από άλλους παράγοντες, όπως η ανάγκη επίδειξης, η αντίδραση στους νόμους και στις συμβουλές των ενηλίκων και η γοητεία της περιπέτειας, με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να κινδυνεύουν από ατυχήματα. Για τους λόγους αυτούς, είναι σημαντικό να μάθουν από μικρή ηλικία να προστατεύουν τον εαυτό τους και να μην τον θέτουν σε κίνδυνο.
Από την προσχολική ηλικία, τα παιδιά περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε χώρους εκπαίδευσης (Παιδικοί Σταθμοί, Σχολεία), με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό των παιδικών ατυχημάτων, να συμβαίνει εκεί καθώς και κατά την μεταφορά των παιδιών προς και από, τους χώρους αυτούς.