6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ

Αγ. Ιωάννης Γαλιλαίος 19100 Μέγαρα , Τηλ.: 2960-28580 mail@6dim-megar.att.sch.gr

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ

Παλιάτσος-Παιδική χορωδία~Paliatsos

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 25 Σεπτέμβριος 2011 19:39
 

Τα παιδια ζωγραφίζουν στον τοίχο-Τάνια Τσανακλίδου

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 25 Σεπτέμβριος 2011 19:32
 

Τι Θέλω - Παιδική Χορωδία Δ. Τυπάλδου

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 25 Σεπτέμβριος 2011 19:30
 

Σε 2 Τρελά Ημίχρονα-Αγγελική Βαρελλά

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 25 Σεπτέμβριος 2011 19:22
 

Χλωρίδα και Πανίδα της Πατρίδας μου.

E-mail Εκτύπωση PDF

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 25 Σεπτέμβριος 2011 06:37
 

Θαλασσόκοσμος

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 22 Σεπτέμβριος 2011 06:47
 

Ηλεκτρονικά Λεξικά

E-mail Εκτύπωση PDF

Τριανταφυλλίδης On-Line

Επιτομή λεξικού της Μεσαιωνικής Ελληνικής Δημώδους γραμματείας

Παράλληλη αναζήτηση στα λεξικά

Αντίστροφο λεξικό (Αναστασιάδη-Συμεωνίδη)

Ελληνο-αγγλικό λεξικό

Τελευταία Ενημέρωση στις Κυριακή, 18 Σεπτέμβριος 2011 00:07
 

Πρόληψη Παιδικών Ατυχημάτων στα Σχολεία

E-mail Εκτύπωση PDF

Τα μικρά παιδιά είναι από τη φύση τους γεμάτα περιέργεια και δεν έχουν ανεπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου, για αυτό και είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στα ατυχήματα. Μεγαλώνοντας, αναπτύσσουν μεν την αίσθηση του κινδύνου, επηρεάζονται όμως και από άλλους παράγοντες, όπως η ανάγκη επίδειξης, η αντίδραση στους νόμους και στις συμβουλές των ενηλίκων και η γοητεία της περιπέτειας, με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να κινδυνεύουν από ατυχήματα. Για τους λόγους αυτούς, είναι σημαντικό να μάθουν από μικρή ηλικία να προστατεύουν τον εαυτό τους και να μην τον θέτουν σε κίνδυνο.

Από την προσχολική ηλικία, τα παιδιά περνούν μεγάλο μέρος του χρόνου τους σε χώρους εκπαίδευσης (Παιδικοί Σταθμοί, Σχολεία), με αποτέλεσμα ένα μεγάλο ποσοστό των παιδικών ατυχημάτων, να συμβαίνει εκεί καθώς και κατά την μεταφορά των παιδιών προς και από, τους χώρους αυτούς.

Για περισσότερα Πατήστε εδώ

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 17 Σεπτέμβριος 2011 18:39
 

Πήραμε τα πρώτα μας βιβλία..!

E-mail Εκτύπωση PDF

Οι δάσκαλοι του σχολείου μας ? μετά από πρόσκληση του κέντρου διανομής- με δικά τους μεταφορικά μέσα έφεραν στο σχολείο τα πρώτα τεύχη των βιβλίων που αφορούν στα βασικά μαθήματα (Ν. Γλώσσα ? Μαθηματικά). Συνεπώς ? ενάντια στις προβλέψεις- δεν θα υπάρξουν σοβαρά προβλήματα προσέγγισης της διδακτέας ύλης με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.Εξάλλου έχουμε όλα τα τεύχη από τα περσινά βιβλία που συγκεντρώσαμε στο τέλος της Σχολικής Χρονιάς.

Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 17 Σεπτέμβριος 2011 19:56
 

Παχνίδια με το Γράμμα Α

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 20 Σεπτέμβριος 2011 22:00
 

Παχνίδια με τους ήχους -Γράμμα Α

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 20 Σεπτέμβριος 2011 21:09
 

Πιλότος-Γράμμα Α

E-mail Εκτύπωση PDF

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 20 Σεπτέμβριος 2011 21:03
 

Σταφύλι

E-mail Εκτύπωση PDF

Ονομάζεται έτσι ο καρπός της αμπέλου, ένα από τα θρεπτικότερα και χρησιμότερα φρούτα, που ωριμάζει από τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο (στις βορειότερες περιοχές). 

Η λέξη δημιουργήθηκε στα ελληνιστικά χρόνια ως υποκοριστικό του «σταφυλή». Η τελευταία είναι αγνώστου ετύμου και εικάζεται ότι πρόκειται για προελληνικό δάνειο στην ελληνική και συνδέεται με το θέμα σταφ- που βρίσκουμε στη λέξη ασταφίς=σταφίδα. (Μπαμπινιώτης). Παλαιότερες προτάσεις ετυμολογούν τη λέξη «σταφυλή» από τα «στέμφυλα»=πατημένες, πιεσμένες ελιές ή σταφύλια, λέξη με ινδοευρωπαϊκή ρίζα, από την οποία προέρχεται και η λέξη «στόμφος». Η ετυμολογική αυτή πρόταση όμως δεν είναι αρκετά πειστική και παρουσιάζει προβλήματα ερμηνείας.

Τη λέξη «σταφυλή» με την σημασία «καρπός της αμπέλου, τσαμπί» βρίσκουμε ήδη στον Όμηρο και σε πολλούς μεταγενέστερους συγγραφείς (Πλάτων, Θεόφραστος). Η ίδια λέξη χρησιμοποιήθηκε από τον Αριστοτέλη, τον Ιπποκράτη και άλλους στην ανατομία για να δηλώσει τη μικρή σαρκώδη προεξοχή που βρίσκεται στο βάθος του στόματος,  στον φάρυγγα., ενώ σταφύλη ονομαζόταν η μολύβδινη άκρη του νήματος της στάθμης.

Στη Νέα Ελληνική για να δηλώσουμε τον καρπό της αμπέλου χρησιμοποιούμε αποκλειστικά τη λέξη σταφύλι, ενώ η σταφυλή υπάρχει μόνο ως ανατομικός όρος. Πλήθος λαϊκές παραδόσεις, παροιμίες, αινίγματα και τραγούδια υμνούν το σταφύλι στη νεοελληνική παράδοση. Χαρακτηριστικά είναι τα αινίγματα: 

-Από στραβόκομπο κλαδί, κρέμεται χρυσό φλουρί,
-Το κρέας του δροσίζει, το αίμα του ζαλίζει,
- Στο δρόμο που επήαινα, συνάντησα μια πέρδικα, τα φτερά της έφαα, και το κορμί της πέταξα,

και το γνωστό από τα παλιά σχολικά βιβλία ποίημα:
«Σέ μια ρώγα από σταφύλι
έπεσαν οχτώ σπουργίτες

και τρωγόπιναν οι φίλοι.

Τσίρι - τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί, τσιριτρό!»

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 20 Σεπτέμβριος 2011 20:52
 


Σελίδα 9 από 15
Ulti Clocks content

Αναζήτηση

Ο Μικρός Αναγνώστης

Εισόδος μελών

Εορτολόγιο

Η Διεύθυνσή μας


Προβολή 6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΓΑΡΩΝ σε χάρτη μεγαλύτερου μεγέθους

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Downloads

Πώς να μας βρείτε

Δώστε διεύθυνση που βρίσκεστε και θα σχεδιάσουμε το πώς θα μας βρείτε